Kundundersökningar
Enresurs kundattitydmätningar undersöker hur hög kundnöjdheten är i er verksamhet. Genom undersökningen kommer ni att se var i organisationen det finns förbättringspotential.
Insamling av data
Vi intervjuar kunder via telefon eller Face to Face för att få bästa möjliga material att bearbeta.
Rapport och analys
Undersökningens resultat analyseras av erfarna konsulter som presenterar en handlingsplan för hur ni bör prioritera ert utvecklingsarbete för att få fler lojala kunder. Analyserna sker med hjälp av analysverktyget ViewAlyze som ni får tillgång till efter avlämnad rapport.
Hög kundnöjdhet ökar lönsamheten.
”The fact is that a 5% improvement in customer retention rates will yield between a 25 to 100% increase in profits across a wide range of industries. Readers of The Loyalty Effect will learn the underlying microeconomics which make this so, and how to evaluate and prioritize the various investments necessary to create superior loyalty.” Frederick F. Reichheld.The Loyalty effect.
En god interaktion mellan kund och personal är avgörande för att öka lönsamheten i en organisation. Enresurs arbetar därför gärna parallellt med medarbetarundersökningar och kundundersökningar.